Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wizy do Tajlandii
#1
http://www.thaiembassy.org/warsaw/pl/ser...-Wiza.html
Informujemy, że od dnia 11 sierpnia 2011 posiadacze polskich paszportów mogą podróżować do Tajlandii w celach turystycznych do 30 dni pobytu bez konieczności ubiegania się o wizę. W sytuacji gdy granica Tajlandii będzie przekraczana drogą lądową z państw sąsiednich (Laos, Malezja, Kambodża i Birma) pobyt wynosi 15 dni. Gdy pobyt będzie przekraczał 30 dni bądź cel wizyty będzie inny niż turystyczny należy ubiegać się o wizę w Ambasadzie / Konsulacie Generalnym Królestwa Tajlandii.
 
Przekraczając granicę Tajlandii i korzystając ze zwolnienia wizowego należy posiadać:
- paszport ważny minimum 6 miesięcy w momencie wjazdu,
- bilety potwierdzające opuszczenie terytorium Tajlandii w ciągu 30 dni,
- środki finansowe na pobyt (10.000 Baht/osoba, 20.000 Baht/rodzina).
 
Ambasady i Konsulaty Generalne Królestwa Tajlandii mogą wydać następujące rodzaje wiz:
1. Wiza tranzytowa
2. Wiza turystyczna
3. Wiza Non - Immigrant
4. Wiza dyplomatyczna
5. Wiza służbowa
6. Wiza kurtuazyjna
 
1. Wiza tranzytowa
1. WYMAGANIA
Wiza tranzytowa wydawana jest cudzoziemcom chcącym przekroczyć granicę Królestwa w
celach:
- podróży tranzytem przez terytorium Królestwa, aby udać się do innego kraju docelowego lub w celu ponownego wjazdu do kraju cudzoziemca (kategoria "TS"),
- uczestnictwa w przedsięwzięciach sportowych (dla sportowców i in.) (kategoria "S")*
* Osoby planujące zostać w Królestwie dłużej niż 1 miesiąc mogą ubiegać się o wizę dla
nie-imigrantów (kategoria "O"),
- wjazdu osoby kierującej lub członka załogi środka transportu przybywającego do portu, stacji, dworca lub miejsca na terytorium Królestwa (kategoria "C")
2. WYMAGANE DOKUMENTY
- paszport lub inny dokument podróży, ważny minimum 6 miesięcy,
- wniosek wizowy, wypełniony w całości,
- fotografia paszportowa wnioskodawcy (3,5 x 4,5 cm),
- dowód na kontynuację podróży z Tajlandii (np. potwierdzony bilet lotniczy, w pełni opłacony),
- wiza kraju docelowego w paszporcie lub dokumencie podróży,
- zaproszenie potwierdzające uczestnictwo aplikanta w przedsięwzięciach sportowych na
terenie Królestwa,
- urzędnicy konsularni mają prawo wymagać dodatkowych dokumentów, jeśli uznają to za
stosowne.
3. OPŁATY WIZOWE
Koszt wizy: 100 PLN / 1 wjazd
Max. ilość wjazdów - 2
(Opłata wizowa może ulec zmianie bez wcześniejszego zawiadomienia)
4. OKRES WAŻNOŚCI WIZY
Wiza jest ważna 3 miesiące.
5. CZAS POBYTU
Podróżni przybywający do Tajlandii na podstawie wizy tranzytowej mogą pozostać na terenie
Królestwa przez okres nie dłuższy niż 30 dni.
6. PRZEDŁUŻENIE POBYTU
Cudzoziemcy planujący pozostanie na terytorium Królestwa dłużej, lub chcący zmienić rodzaj wydanej wizy, powinni złożyć odpowiedni wniosek w Urzędzie Imigracyjnym Tajlandii. Informacje na http://www.immigration.go.th. Przedłużenie pobytu oraz zmiana niektórych rodzajów wiz na inny zależy wyłącznie od uznania urzędnika w Urzędzie Imigracyjnym.
7. DODATKOWE WYMAGANIA
Obywatele niektórych państw są zobowiązani do ubiegania się o wydanie wizy jedynie w
placówkach dyplomatycznych Ambasad lub Konsulatów Generalnych Królestwa Tajlandii w
kraju, z którego pochodzą / w kraju stałego pobytu, lub w wyznaczonej dla nich placówce
dyplomatycznej. Z tego powodu, podróżujący do Tajlandii proszeni są o kontakt z najbliższą
Ambasadą lub Konsulatem Generalnym Królestwa Tajlandii przed planowanym wyjazdem, w
celu ustalenia, gdzie powinni złożyć wniosek o wydanie wizy do Tajlandii.
Wszelkie informacje o lokalizacji i numerach kontaktowych Ambasad i Konsulatów Generalnych Tajlandii można uzyskać na stronie http://www.mfa.go.th/web/10.php
 
2. Wiza turystyczna
1. WYMAGANIA
Wiza turystyczna wydawana jest cudzoziemcom chcącym przekroczyć granicę Królestwa w
celach turystycznych.
2. WYMAGANE DOKUMENTY
- paszport lub inny dokument podróży, ważny minimum 6 miesięcy,
- wniosek wizowy, wypełniony w całości,
- fotografia paszportowa wnioskodawcy (3,5 x 4,5 cm),
- urzędnicy konsularni mają prawo wymagać dodatkowych dokumentów, jeśli uznają to za
stosowne.
3. OPŁATY WIZOWE
Koszt wizy: 120 PLN / 1 wjazd
Koszt wizy: 580 PLN / Wielokrotna
(Opłata wizowa może ulec zmianie bez wcześniejszego zawiadomienia)
4. OKRES WAŻNOŚCI WIZY
Wiza jednokrotna jest ważna 3 miesiące od daty wydania
Wiza wielokrotna jest ważna 6 miesięcy od daty wydania
5. CZAS POBYTU
Podróżni przybywający do Tajlandii na podstawie wizy turystycznej mogą pozostać na terenie
Królestwa przez okres nie dłuższy niż 30 lub 60 dni od daty wjazdu. Obywatele państw wymienionych na liście krajów zwolnionych od obowiązku posiadania wizy turystycznej, lub, z którymi Tajlandia posiada podpisane dwustronne porozumienia o ruchu bezwizowym mogą pozostać na terenie Królestwa przez okres nie dłuższy niż 60 dni. Obywatele pozostałych państw, mogą pozostać na terenie Królestwa przez okres nie dłuższy niż 30 dni.
6. PRZEDŁUŻENIE POBYTU
Cudzoziemcy planujący pozostanie na terytorium Królestwa dłużej, lub chcący zmienić rodzaj wydanej wizy, powinni złożyć odpowiedni wniosek w Urzędzie Imigracyjnym Tajlandii. Informacje na http://www.immigration.go.th. Przedłużenie pobytu oraz zmiana niektórych rodzajów wiz na inny zależy wyłącznie od uznania urzędnika w Urzędzie Imigracyjnym.
7. DODATKOWE WYMAGANIA
Obywatele niektórych państw są zobowiązani do ubiegania się o wydanie wizy jedynie w
placówkach dyplomatycznych Ambasad lub Konsulatów Generalnych Królestwa Tajlandii w
kraju, z którego pochodzą / w kraju stałego pobytu, lub w wyznaczonej dla nich placówce
dyplomatycznej. Z tego powodu, podróżujący do Tajlandii proszeni są o kontakt z najbliższą
Ambasadą lub Konsulatem Generalnym Królestwa Tajlandii przed planowanym wyjazdem, w
celu ustalenia, gdzie powinni złożyć wniosek o wydanie wizy do Tajlandii. Wszelkie informacje o lokalizacji i numerach kontaktowych Ambasad i Konsulatów Generalnych Tajlandii można uzyskać na stroniehttp://www.mfa.go.th/web/10.php
 
3. Wiza Non-Immigrant
1. WYMAGANIA
Wiza dla nie-imigrantów wydawana jest cudzoziemcom chcącym przekroczyć granicę Królestwa w celach:
- wykonywania obowiązków służbowych (kategoria "F"),
- prowadzenia działalności biznesowej / podjęcia pracy (kategoria "B"),
- inwestycyjnych (za zgodą właściwych Ministerstw i Departamentów Tajlandii),
- inwestycyjnych lub innych związanych z działalnością inwestycyjną, podlegających zapisom aktualnych przepisów dotyczących promocji inwestycji (kategoria "IB"),
- podjęcia nauki, służbowej podróży studyjnej lub podróży obserwacyjnej, udziału w projektach lub seminariach, konferencjach lub kursach szkoleniowych, podjęcia nauki, by zostać zagranicznym mnichem buddyjskim (kategoria "ED"),
- podjęcia pracy jako producent filmowy, dziennikarz lub reporter (kategoria "M"),
- prowadzenia badań naukowych, lub szkolenia bądź wykładania w instytucie naukowym
(kategoria "RS"),
- podjęcia pracy wymagającej wysokiej specjalizacji, lub jako ekspert lub specjalista (kategoria "EX"),
- innych (kategoria "O"), w tym: połączenia z rodziną, wykonywania obowiązków dla
przedsiębiorstw państwowych lub organizacji pomocy społecznej, opieki nad osobą starszą po
emeryturze, poddania się leczeniu, objęcia funkcji trenera sportowego (zgodnie z wymogami
rządu Tajlandii), powołania na świadka lub uczestnika procesu sądowego.
 
2. WYMAGANE DOKUMENTY
2.1 Ubiegający się o wizę dla nie-imigrantów powinni złożyć następujące dokumenty, w
zależności od celu wizyty:
- wniosek wizowy, wypełniony w całości,
- paszport lub inny dokument podróży, ważny minimum 6 miesięcy (18 miesięcy w przypadku ubiegania się o wizę na okres 1 roku),
- fotografia paszportowa wnioskodawcy (3,5 x 4,5 cm), zrobiona w ciągu ostatnich 6 miesięcy,
 
- świadectwo urodzenia (kategoria "O"),
- świadectwo małżeństwa lub dokument równoważny (kategoria "O"),
- odpis / dokument przyjęcia z przedmiotowych szkół/uniwersytetów lub instytutów (kategoria "ED"),
- pismo od Rady ds. Inwestycji Tajlandii (kategoria "IB"),
- oficjalny dokument zaświadczający cel podróży z Agencji Rządowej / Ambasady lub Konsulatu / Organizacji Międzynarodowej / Przedsiębiorstwa Państwowego w Tajlandii (kategoria "F" / "B" / "ED" / "M" / "R"),
- pismo akceptacyjne z Ministerstwa Pracy (aby otrzymać takie pismo, przyszły pracodawca w Tajlandii jest zobowiązany złożyć formularz "Form WP3" w Urzędzie ds. Administracji
Zagranicznymi Pracownikami, w Departamencie Zatrudnienia Ministerstwa Pracy, tel. (02)
2452745, (02) 2453209, lub w Prowincjonalnym Urzędzie Pracy w danej prowincji. Więcej
informacji można uzyskać na stronie: www.doe.go.th/workpermit/index.html (kategoria "B"),
- pismo od firmy zatrudniającej z podaniem celu pobytu w Tajlandii (kategoria "B"),
- dokumenty potwierdzające wymianę korespondencji z partnerami biznesowymi w Tajlandii
(kategoria "B),
- pismo zapraszające od firm posiadających kwalifikacje do zatrudniania obcokrajowców
(kategoria "B"),
- umowę o pracę zawierającą powód zatrudnienia wnioskodawcy, a także jego/jej
wynagrodzenie, stanowisko i kwalifikacje (dokument musi być podpisany przez upoważnionego dyrektora zarządzającego i potwierdzony stemplem lub pieczęcią firmową) (kategoria "B"),
- kopia zezwolenia na pracę wydanego przez Ministerstwo Pracy (jedynie w przypadku, gdy
wnioskodawca wcześniej podejmował pracę w Królestwie) (kategoria "B"),
- kopie dokumentów firmowych, tj.: 1) wykaz wspólników; 2) wyciąg z rejestru przedsiębiorców i zezwolenie / licencja na prowadzenie działalności; 3) profil działalności firmy; 4) szczegóły dot. działalności operacyjnej firmy; 5) wykaz zagranicznych pracowników, zawierający ich imiona i nazwiska, obywatelstwa i stanowiska; 6) mapa pokazująca gdzie usytuowana jest siedziba firmy; 7) bilans, deklaracje podatku dochodowego i podatku dochodowego od osób prawnych (Por Ngor Dor 50 i Por Ngor Dor 20), 8) deklaracja podatkowa obcokrajowca (Por Ngor Dor 91), 9) zgłoszenie do podatku VAT (Por Ngor Dor 20), itp. (kategoria "B"),
- kopie dokumentów potwierdzających zdobyte wykształcenie wnioskodawcy i listy
rekomendacyjne od poprzednich pracodawców, z uwzględnieniem zakresu obowiązków i
okresu świadczenia pracy (kategoria "B"),
- dokument zawierający ilość zagranicznych turystów (tylko w przypadku turystyki biznesowej), lub dokument zawierający wykaz transakcji eksportowych, wystawiony przez bank (tylko w przypadku działalności eksportowej) (kategoria "B").
2.2. Dokumenty, które muszą być złożone przy ubieganiu się o wizę dla nie-imigrantów zależą od potrzeb i stosowności celów wpisanych we wniosku.
2.3. Urzędnicy konsularni mają prawo wymagać dodatkowych dokumentów, jeśli uznają to za
stosowne.
2.4. Kopie dokumentów firmowych muszą być podpisane przez członków Zarządu firmy i
potwierdzone stemplem lub pieczęcią firmową.
2.5. W przypadku braku któregokolwiek z wymaganych dokumentów, należy przedłożyć pismo wyjaśniające przyczyny jego niezłożenia.
2.6. Wnioskodawca musi złożyć swój podpis na każdej stronie kopii dokumentów.
2.7. Dokumenty obcojęzyczne muszą być przetłumaczone na język tajski. Jeśli są
przetłumaczone na język angielski, powinny być poświadczone przez notariusza lub sekcję
dyplomatyczną/konsularną aplikanta.
3. OPŁATY WIZOWE
Koszt wizy: 250 PLN / 1 wjazd lub 580 PLN / więcej niż 1 wjazd 
4. OKRES WAŻNOŚCI WIZY
Wizy jednokrotnego i wielokrotnego wjazdu są ważne 3 miesiące. Wizy wielokrotnego wjazdu mogą być także ważne przez okres 1 roku.
5. CZAS POBYTU
Obcokrajowcy przebywający w Tajlandii na podstawie wizy dla nie-imigrantów początkowo
otrzymują zezwolenie na pobyt w Królestwie przez okres nie dłuższy niż 90 dni, chyba, że
Urząd ds. Imigrantów podejmie inną decyzję.
6. PRZEDŁUŻENIE POBYTU
Pracownicy wykwalifikowani mogą otrzymać zezwolenie na pobyt na dodatkowe 12 miesięcy, liczone od daty wjazdu na terytorium Królestwa, zgodnie z regulacjami Urzędu Imigracyjnego dotyczącymi przedłużania pobytu. Przedłużenie pobytu zależy wyłącznie od uznania urzędnika w Urzędzie Imigracyjnym.
7. DODATKOWE WYMAGANIA
Obywatele niektórych państw są zobowiązani do ubiegania się o wydanie wizy jedynie w
placówkach dyplomatycznych Ambasad lub Konsulatów Generalnych Królestwa Tajlandii w
kraju, z którego pochodzą / w kraju stałego pobytu, lub w wyznaczonej dla nich placówce
dyplomatycznej. Z tego powodu, podróżujący do Tajlandii proszeni są o kontakt z najbliższą
Ambasadą lub Konsulatem Generalnym Królestwa Tajlandii przed planowanym wyjazdem, w
celu ustalenia, gdzie powinni złożyć wniosek o wydanie wizy do Tajlandii.
Wszelkie informacje o lokalizacji i numerach kontaktowych Ambasad i Konsulatów Generalnych Tajlandii można uzyskać na stronie http://www.mfa.go.th/web/10.php
 
4. Wiza dyplomatyczna / służbowa
- Na oficjalną prośbę, Ambasady i Konsulaty Generalne Królestwa Tajlandii mogą wydać wizy posiadaczom dyplomatycznych lub służbowych paszportów, którzy planują objąć stanowiska w zagranicznych placówkach dyplomatycznych, konsulatach lub organizacjach
międzynarodowych na terenie Królestwa, oraz członkom ich rodzin.
- Do prośby powinna być załączona nota dyplomatyczna i/lub dokumenty wystawione przez
rząd państwa wnioskodawcy lub międzynarodową organizację, poświadczające tożsamość oraz cel pobytu cudzoziemca w czasie zamieszkiwania na terytorium Królestwa.
 

5. Wiza kurtuazyjna
- Na oficjalną prośbę, Ambasady i Konsulaty Generalne Królestwa Tajlandii mogą wydać
wizy posiadaczom dyplomatycznych, służbowych lub zwykłych paszportów, którzy planują objąć wjechać na teren Królestwa, w celu wykonywania obowiązków służbowych, lub w innych celach.
- Do prośby powinna być załączone dokumenty wystawione przez agencję rządową, rząd
państwa wnioskodawcy lub międzynarodową organizację, poświadczające tożsamość oraz cel pobytu cudzoziemca w czasie zamieszkiwania na terytorium Królestwa.
Odpowiedz
#2
Dzień dobry, jako tzw.nowicjusz mam kilka pytań do postu : rozumiem, że wizę do Tajlandii każdy załatwia sam, czy wiza turystyczna wystarczy aby wyjeżdżając 12 stycznia móc zahaczyć o Singapur ?, jak długo trwa procedura wizowa ?, kiedy i gdzie będzie informacja w jakiej wysokości potrzebny jest depozyt i na jakie konto ? Pozdrawiam Smile
Odpowiedz
#3
(23-09-2019, 01:36 PM)Jolanta Zagozdon napisał(a): Dzień dobry, jako tzw.nowicjusz mam kilka pytań do postu : rozumiem, że wizę do Tajlandii każdy załatwia sam, czy wiza turystyczna wystarczy aby wyjeżdżając 12 stycznia móc zahaczyć o Singapur ?, jak długo trwa procedura wizowa ?, kiedy i gdzie będzie informacja w jakiej wysokości potrzebny jest depozyt i na jakie konto ? Pozdrawiam Smile
1.Wizy na jeden turnus nie są potrzebne - na 30 dni jest możliwość pobytu bez wiz. Są osoby które lecą na dwa miesiące i te będą mogły wyrobić sobie wizę, lub skorzystać z opcji wycieczki pomiędzy jedną a drugą grupą. Tak zresztą są zorganizowane poszczególne turnusy. Przy czym w efekcie rozmów z kilkoma uczestnikami, będziemy zmieniać trochę czasowy rozkład pobytu, skracając go w pewnym sensie, ponieważ pobyt powyżej 30 dni jest dla wielu osób problemem organizacyjnym. Zrobimy więc tak, że poszczególne dodatkowe wycieczki będą organizowane kosztem pobytu z całą grupą na wyspie. Czyli wspólne wyloty z Warszawy, a na wyspie z lotniskiem (Pucket) część grupy wyleci do Kambodży, a część pojedzie na wyspę Koh Phanga.
2. Dla tych kilku osób, będziemy coś organizowali wspólnie, ale też można będzie osobiście. Cały układ i potrzeby wizowe wyjdą jak podsumujemy układ wyjazdu w ujęciu każdego z uczestników.
3. Będziemy to tak organizować, że wiza nie będzie potrzebna dla uczestników żadnego turnusu, z wycieczkami włącznie.
4. Procedura wizowa do Tajlandii wymagać będzie złożenia wniosku i paszportu w ambasadzie i do odbioru będzie po najpóźniej 3 dniach. Można to załatwić wysyłkowo przez spedycję DHL (chyba) ale trzeba będzie mieć raczej potwierdzony notarialnie wniosek wizowy. Z kolei dla osób lecących do Kambodży, można będzie wypełnić wnioski przez internet i opłacić przelewem. Wiza przychodzi w pdf-ie w ciągu max 3 dni. Drukuje sie i okazuje na granicy lub lotnisku przylotowym. Koszt - kilkanaście $.
5. Informacja o depozycie i numerze konta  pojawia się podczas edycji zapisu - jest tam na dole przycisk "Zapłać" i po kliknięciu otwiera się okienko z kwotami i numerem konta. Konto jest różne dla każdej grupy, aby uprościć rozliczenia. Obecnie są dwie informacje - obecne, niepełne podsumowanie szacowanych kwot, oraz kwota do wpłaty depozytu początkowego. To wpłata potwierdzająca rzeczywisty udział w projekcie "Tajlandia 2020". Oczywiście zwrotna na żądanie i przy rezygnacji pop ogłoszeniu ostatecznej wersji szacowanych kosztów. Po zatwierdzeniu  kosztów i wyrażeniu zgody na zadysponowanie pieniędzmi, ze zwrotem będą problemy. Może być tak, że linie lotnicze depozytu już nie zwrócą, jak również potrącać będziemy za poniesione koszty. To będzie szczegółowo rozpisane w regulaminie, który będzie wszystkim uczestnikom przedstawiony.
6. Po wpływie wpłaty depozytowej, zmieniam uprawnienia na forum, i osoba która wpłaciła nabiera statusu "uczestnika" u dostaje dodatkowe uprawnienia na forum, do zamkniętej grupy związanej z konkretnym turnusem. W tej wewnętrznej grupie będę zamieszczał ważne sprawy organizacyjne związane z daną grupą wyjazdową. Rozpiskę godzinową, miejsca lądowań, noclegów, wyjazdów autobusów, miejsc zakwaterowania na miejscu, na wyspie, jak również noclegów buforowych. Z podanymi namiarami (mapkami) gdzie są te miejsca, jak by ktoś gdzieś zabłądził.
Odpowiedz
#4
Zdobycie wizy do Kambodży przez internet wymaga posiadania karty kredytowej w dolarach amerykańskich ? takowej nie posiadam, a taką informację znalazłam w sieci, co w tej sytuacji ? na razie wybrałam opcję wyjazdu 6 stycznia.
Odpowiedz
#5
O ile nie myli mnie pamięć, była tam możliwość zapłaty przez przelewy24.pl . Jeśli byłby to problem, na pewno da się rozwiązać i na pewno w tym pomożemy Smile.
Kwestia czy wyraża Pani ochotę udziału w wycieczce do Ankor Wat Smile.
Odpowiedz
#6
Ok, przyjmuję zatem, że nie ma problemu. Przed 6 stycznia nie mogę wyjechać - wracam 5 stycznia (gdyby zmienił się termin wyjazdu). Zapisując się zadałam pytanie czy można kupić bilety z dolotem z i do Poznania ? Pozdrawiam
Odpowiedz
#7
Można, ale pierwsze rozeznanie wskazuje że na pewno będą droższe o kilkaset złotych, oraz jest jeszcze jeden problem (poza dwoma, zamiast jednej przesiadki) - może byc ciężko zsynchronizować się z dolotem, aby być w Phuket o optymalnej godzinie i mogła by być sytuacja, że grupa wyjedzie, bo tak będzie dla niej optymalny transport, a Pani musiała by organizować dotarcie na wyspę własnym sumptem. Może być tak, ze mimo wykupionych biletów na autobus i prom, będzie trzeba z lotniska dotrzeć na stację autobusową.
Reasumujęc, wydaje mi się że prościej było by dotrzeć do Warszawy i razem z grupą podróżować. Są liczne busiki, które dowożą na lotnisko. Sam z tego skorzystam najprawdopodobniej.. Co prawda ważniejszy jest powrót z Warszawy, ale z Okęcia jest metro na Centralny, ew. na lotnisku stacja busów, które jeżdżą regularnie. Z ostatnich powrotów wsiadałem 150m od wyjścia z lotniska i jechałem do Łodzi , czekając może z pół godziny na odjazd. Smile
Odpowiedz
#8
Ogólnie układamy teraz organizacyjnie wyjazd tak, aby problem wiz ominąć. A to dzięki temu, że planujemy zrobić wycieczkę do Singapuru po 30 dniach pobytu w Tajlandii, a na początku turnusu lutowego. Koszt załatwienia wiz, kombinowanie z przedłużaniem - to część kosztów wycieczki. Chyba że ewidentnie ktoś nie chciałby na taką wycieczkę polecieć, to trzeba by było w Warszawie załatwiać wizę na 2 miesiące (jeśli chciałby zostać na 2 turnusy. Udział w wycieczce to w zasadzie koszty przelotu, może trochę droższe zakwaterowanie. Jeśli chodzi o wyżywienie - będziemy po głodówce, lub przed ewentualnie w trakcie. Więc te koszty czy w Tajlandii czy w Malezji będą analogiczne. Sumarycznie kwota wydana na wycieczkę nie wygląda tak dramatycznie.
Jak już wspominałem - to są szacunkowe koszty i raczej wyolbrzymione. Wolę przedstawić więcej - zostanie coś na upominki i pamiątki Smile
Odpowiedz
#9
Niestety nie przeczytałam w porę informacji o sposobie doboru loginu i teraz bym mój login chciała zmienić na imię i nazwisko, ale nie wiem jak to zrobić. Proszę o pomoc.
Renata Rybicka
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości